همزمان با فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت آن امام همام از ساعت 7:30 صبح یازدهم خرداد ماه در مسجد شهید آیت ا... صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مراسم بزرگداشت آن امام همام از ساعت 7:30 صبح یازدهم خرداد ماه در مسجد شهید آیت ا... صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار یزدفردا این مراسم با حضور جمعی از مسئولین و جامعه دانشگاهی همراه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدر الساداتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین صدرالساداتی در این مراسم در سخنرانی خود به دو اصل مهم اشاره نمود و گفت : فواید برگزاری این مراسمها 2 بعد دارد ، اول توجه و آشنایی نسل جوان با ابعاد عرفانی و شخصیت امام و اینکه جوانان امروز گوهر وجود خود را بشناسند و از امام برای زندگی خود الگو بگیرند و دیگری یاداوری و خاطره و صفات امام برای خود ما تا ما دستخوش روز مرگی نشده و ویژگی و صفات امام را فراموش نکنیم.

وی افزود : امام خمینی (ره) مظهر ایستادگی ، مقاومت و آشتی ناپذیری در برابر استکبار و قدرتهای زورگو بود و نام و یاد امام راحل یادآور مکتب آزادی بخش اسلام و استقلال ملتهای دربند است و با آمدن ایشان ما توانستیم نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان انقلاب مقاومت کنیم بلکه در برابر استکبار شرق و غرب عالم ایستادگی و استقلال خود را نشان دادیم.

حجت الاسلام صدرالساداتی در ادامه به خصوصیات بارز ، شجاعت و ابعاد عرفانی شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و الگو برداری از وجود شخصیت ایشان را مهم و لازم برشمردو گفت : باید امام را در بعد اجتماعی ، سیاسی ، زهد و پادامنی بهتر بشناسیم.

 وی در ادامه با توجه به وصیت نامه امام خمینی (ره) به چند شاخصه مهم آن اشاره نمود و حضور مردم در صحنه را مهم برشمرد و گفت: در این صورت است که این انقلاب توسعه پیدا خواهد کرد و دست ابر قدرتها را از ایران کوتاه خواهد کرد.

 وی در ادامه در توصیه به نسل جوان که موتور این کشور به حساب می آیند گفت : شما جوانان هستید که با معنویت ، مقاومت ، تحصیل ، اختراعات ، ابتکارات خود آینده این مملکت را رقم می زنید.

 وی در پایان خاطر نشان نمود : در حال حاضر هدف اصلی دشمن راه انداختن جنگ روانی و تهدید و ضربه زدن به این جوانان انقلابی و اسلامی است و رمز موفقیت ما این است که وصایای امام را در نظر داشته باشیم و به آن جامعه عمل بپوشانیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا